Kolik stojí webové stránky?

 V kategorii Podnikání, Tvorba webových stránek

Kolik stojí webové stránky? Asi každý, kdo chtěl nebo chce zadat tvorbu svého nového webu agentuře, si tuto otázku někdy kladl. Webové stránky lze pořídit již za pár tisícovek nebo i za vyšší stovky tisíc až miliony. Jak ale vybrat správnou cenovou kategorii právě pro Vás a jaký rozsah služeb od dané investice můžete očekávat?

Než danou agenturu oslovíte, odpovězte si na pár těchto důležitých otázek. Máte jasno v tom, jakou funkci bude pro Vaši firmu nebo projekt Váš web plnit? Bude Váš web prodávat nebo jen prezentovat? Budete potřebovat nějaké interní systémy v rámci webu? Jsou třeba nějaké speciální a nadstandardní funkce? Znáte svoje klienty, které chcete oslovit? Když víte co přesně chcete, zjistit orientační cenu za projekt, je daleko snazší.

Kolik stojí webové stránky?

Na trhu dnes funguje velká spousta firem(agentur) či jednotlivců(freelancerů), kteří se zabývají právě tvorbou webových stránek. Pro člověka, který tuto službu poptává, může být někdy frustrující se v této džungli vyznat. K lepší orientaci v ní, by Vám měl posloužit právě tento článek.

Dnes by se dala tvorba webových stránek přirovnat k novodobému řemeslu. Bez webu dnes firma nebo projekt jakoby neexistoval. Stejně jak je tomu u řemesla a řemeslníků i zde za stejné peníze bohužel neobdržíte stejnou kvalitu služeb.

Dalo by se nás online řemeslníky rozdělit do těchto cenových kategorií – lowcost, střední třída a high-end. Pro náš příklad budeme pracovat s tím, že potřebujeme prezentační stránky pro firmu. Jak to bude vypadat a kolik to bude stát, když si projekt nechám řešit u lowcost, střední třídy nebo high-end agentury?

Kolik stoji webove stranky


 

Lowcost (agentura)freelancer

Kolik stoji webové stránky v této lowcost třídě? Obvykle se jedná o nějakého studentíka z pokoje metr na metr, který se obejde bez nákladů na provoz a řízení firmy. Mnohdy i bez oprávnění potřebných k vykonávání této činnosti.

Teď už vážně. O tom jak má Váš web vypadat, máte nějakou představu. Tuto představu předáte právě tomuto jednotlivci a během pár dní nebo dokonce i hodin máte dokončené webové stránky. Člověk by si řekl, že to zní docela dobře. Bohužel pro Vás, tohoto člověka nejspíš nebude moc zajímat co stojí za Vaší motivací vytvořit web. Ani jaké jsou Vaše cíle, kterým se chcete pomocí Vašeho webu přiblížit. Tyto stránky většinou jsou na jednoduchém CMS systému a nějaké free šabloně, která je akorát nadstavená a doplněná obsahem s prezentací, kterou jste požadovali.

Na co si dát pozor?

Výsledek bude většinou velmi slabý, jelikož s časovou dotací potřebnou pro vytvoření webu za tyto peníze, není prostor pro SEO a další návaznosti. Mnohdy nebude čas ani na pořádně odvedenou práci na designu webu a o optimalizaci textové podoby předávaných informací ani nemluvě. Můžete se připravit spíše na to, že budete mít ještě pár starostí s doladěním stránek. V základu máte obvykle pouze 1-2 revize a jakákoliv další úprava je placená. Další nevýhodou je, že web obvykle stojí na jednom člověku, kterému jste takřka vydáni napospas.

Vyjímky ovšem potvrzují pravidla a třeba budete mít zrovna štěstí na někoho šikovného. Ve většině případů, mluvíme z vlastní zkušenosti, něco navíc určitě nečekejte. Většina freelancerů funguje jen na tom, aby si co nejrychleji Vaši zakázku splnila a hurá na další. Po těchto skupinách obvykle nejčastěji děláme redesign a následně další činnosti jako je úprave textů a SEO, aby se web alespoň přiblížil tomu, co od něj klient v první fázi očekával.

Nabídky těchto lowcost freelancerů můžete najít na zahraničním Fiverr nebo českém Easytasku.

Kolik stojí webové stránky v této cenové skupině?

Obvykle do 20 000,- Kč

kolik-stoji-webove-stranky


 

Střední třída

V této kategorii by jste měli již dostat určitý klientský servis a individuální přístup po celou dobu zhotovování zakázky. Výsledek by měl splňovat všechny Vaše požadavky s ohledem na celkovou funkčnost a estetiku designu. Výhodou této kategorie je především kvalita a služby, které by měly být na daleko vyšší úrovni než u lowcost “řemeslníků”.

Co jsou to ty služby okolo?

V této cenové kategorii už je jednoznačně prostor pro zpracování a nastavení SEO optimalizace, která patří ke každému kvalitně zpracovanému webu. Součástí takového webu by mělo být vytvoření následné dlouhodobé strategie s ohledem na obor podnikání a vytýčené cíle klienta. Zároveň by Vám agentura měla být schopna nabídnout vytvoření vhodné marketingové strategie. Jedná se o metody díky kterým mimo organické vyhledávání přivedeme relevantní uživatele na Váš web.

Pro představu

I zde ale velmi vždy záleží na konkrétním rozsahu práce, která je potřeba udělat. Na prezentačním webu, kdy nás osloví např. malá stavební firma, strávíme do 150 hodin práce včetně vytvoření firemní identity a textů. V případě, že nás osloví korporátní klient s několika tisíci zaměstnanci a požadavkem na tvorbu webu o rozsahu 50 a více podstránek včetně jejich SEO optimalizace, zpracováním vhodného marketingového plánu, nás stojí např. 350 hodin+ našeho času včetně schůzek s klientem. Hodinová sazba agentur pro tyto práce se pohybuje nejčastěji v rozmezí od 500 – 2 000Kč.

Proto je velmi těžké nějak sumarizovat odpovídající částku v kostce. Pokud např. děláme redesign webu, většinou si bereme na starost i texty, což také moc agentur nenabízí a časová náročnost je tímto podstatně vyšší. To kolik stojí webové stránky je zkrátka vždy na individuálním posouzení náročnosti daného projektu a proto je zde tak velky cenový rozptyl.

Většina firem, které vytváří webové stránky, se pohybuje v této cenové kategorii. Je zde bohužel propastný rozdíl v tom, co od jaké agentury dostanete. Nicméně do této cenové kategorie se řadíme i my. Snažíme se pro naše klienty pracovat vždy tak, jak bychom chtěli, aby pro nás pracovali ostatní.

Proč jsme se rozhodli působit hlavně v této cenové kategorii se můžete dočíst v našem minulém článku – Tvorba webových stránek – WebFusion vs. ostatní.

Kolik stojí webové stránky v této cenové skupině?

Od 20 000 do 300 000Kč


 

High-end agentura

Pokud víte, že Váš web potřebuje vlastní interní databáze s unikátními funkcemi, je potřeba počítat s určitou finanční náročností takového projektu. Nejen finanční, ale i časová náročnost, která bude k takto high-endovému webu potřeba. Samozřejmostí bude i bezchybně zpracované SEO a obvykle i veškeré marketingové návaznosti. Tyto agentury jsou opravdu chirurgicky precizní a většinou co deklarují, tak také splní.

Samotný návrh webové prezentace nevychází ani tak z toho, jak moc se to líbí designérovi, ale spíše naopak přímo z pohledu uživatele. Všechny návrhy jsou dokonale otestované aby se zjistilo, co si daný člověk zapamatoval při pohledu na web jako první, kde uživatelé nejvíce klikají, jestli všechny informace jsou přehledné atd… Je to prostě už ten vyšší level webdesignu a programátorských prací a proto i ta cena.

Koho mohu doporučit je Honza Řezáč, který napsal první českou a hlavně smysluplnou knihu o webdesignu – Web ostrý jako břitva. Pokud chcete opravdový high-end web, tak u něj to s naprostým klidem vyřešíte.

Kolik stojí webové stránky v této cenové skupině?

Od 300 000Kč +

 

kolik-stoji-webove-stranky


 

Shrnutí

Když se mě někdo zeptá,  kolik stojí webové stránky u Webfusion? Tak většinou dávám odpověď stejnou jakou najdete tady v článku. Obecně jsme rádi, že Webfusion má své místo na poli střední třídy s veškerými nároky na odváděnou práci a služby, které by klient čekal od high-endové agentury. Většinu našich webů stavíme na řešeních, které máme léty prověřené a víme co od nich čekat. V případě, že přijde poptávka, jsme schopni díky našim vyladěným interním procesům ihned reagovat a web přivést k životu v relativně krátkém čase. Z pravidla do jednoho měsíce od zadání.

Prezentace webu pro našeho klienta vždy vzniká v diskuzi klient x web konzultant, který má přehled o dění nejen v online byznysu. Je tak schopen přinést svůj objektivní pohled na věc po diskuzi s odborníky na danou problematiku. Smyslem WebFusion je zvýšit celkovou úroveň webdesignu v ČR a pomoc našim klientům posunout jejich byznys na vyšší úroveň.

Naše cenová politika je nastavená tak, aby byla přístupná všem a zároveň byla zachována nejvyšší možná kvalita služeb. Je potřeba brát na vědomí, že i když na začátku člověk něco ušetří, tak v konečném součtu ho to může přijít ještě dráž. My nemáme v povaze utíkat z boje po odevzdání zakázky jako jiné agentury nebo freelanceři. Je pro nás důležité být dlouhodobou součástí klientova rostoucího byznysu. Za svou prací si stojíme.

Další články