Vliv facebooku na podnikání je v dnešním světe stále větší. Facebook byl na začátku jen nějaký trend, o kterém se trochu víc mluvilo. Tento trend se stal ale součástí našich životů a lidé z celého světa využívají facebook jako hlavní komunikační nástroj. Mladší genereace má principy facebooku ještě pevněji zažité ve svých životech. Vliv facebooku bude tedy s velkou pravděpodobností dále posilovat. Co přesně Facebook znamená pro nás podnikatele?
Vliv Facebooku na podnikání
Facebook má aktuálně něco kolem 1,65 miliardy uživatelů. Každý uživatel má na facebooku přesný profil s informacemi typu, jako kde žije, kolik je mu let, čím se živí nebo kde studuje. Co je ale hlavní, tak každý uživatel má like u fan stránek, které ho zajímají. Dohromady máte tedy soubor 1,65 miliard lidí s přesnými marketingový údaji.
Facebook je firma jako každá jiná a musí nějak vydělávat. Facebook dokonce patří mezi 500 největší firem v USA a je v indexu S&P 500 ( Na burze facebook najdete pod tickerem FB). Čím může facebook vydělávat, když má přesné marketingové údaje o tak velkém počtu uživatelů? Ničím jiným než placenou reklamou. Vy jako podnikatel můžete díky facebooku, přesně zacílit reklamu na svoji cílovou skupinu. Nejlepší na tom je, že tato reklama je v porovnaní s ostatními médii velmi levná.
Facebook je důležitým marketingovým kanálem pro podnikání
Vliv facebooku na podnikání je stále vetší. Buď budete využívat možnosti facebooku nebo ne. Je to jen na Vás. Je ale třeba si uvědomit, že když nebudete této příležitosti využívat, necháte tak zákazníky ostatním firmám, které se mile rády o zákazníky postarají. Stačí jednoduše založit FB fan page a pravidelně něco přispívat. Každý like, která Váše stránka dostane je velmi cenný, protože uživatel chce mít Vaše nové příspěvky na své zdi.
Myslím si, že dnes je FB like daleko cennější než e-mail kontakt. Schválně se mrkněte do své e-mailové schránky. Pokud to máte jako já, tak máte e-mail plný obchodních nabídek. Baví Vás číst tyto komerční e-maily? Já osobně to moc nečtu… Čemu se ale neubraním je to, když mám like u nějaké firmy a vidím její nové příspěvky na své zdi mezi příspěvky svých kamarádů. Na to se už prostě musím podívat, protože se chci podívat na zeď, co je nového. Proto je Facebook s hlediska podnikání tak důležitý a je jen na Vás jestli se chopíte této příležitosti nebo necháte tento prostor konkurenci.