Linkbuilding
Linkbuilding
Budování autority na internetu
Představte si to na reálné ukázce. Honza shání někoho, kdo mu udělá kvalitní webové stránky. Zeptá se proto Pavla a Davida a ti mu doporučí nějakou společnost. Honza tak má názor od svých kamarádů a pomůže mu to s výběrem. Stejné je to i v případě online prostředí, kdy vy se ptáte (Googlu nebo jiného vyhledávače) a ten vám nabídne možnosti na základě databáze webových stránek.
Jenomže pravděpodobně bude více možností na váš vyhledávací dotaz (konkurence), takže Google přednostně zobrazí na prvních místech weby mimo jiné podle jejich doporučení, které mají od svých „kamarádů“ v tomto případě jiných webových stránek.
Díky kombinaci více prvků Google zobrazí výsledky, které považuje za nejvíce relevantní. Této aktivitě, kdy se zlepšuje vaše doporučení (zpětné odkazy) se říká linkbuilding.

Linkbuilding
Budování autority na internetu
Představte si to na reálné ukázce. Honza shání někoho, kdo mu udělá kvalitní webové stránky. Zeptá se proto Pavla a Davida a ti mu doporučí nějakou společnost. Honza tak má názor od svých kamarádů a pomůže mu to s výběrem. Stejné je to i v případě online prostředí, kdy vy se ptáte (Googlu nebo jiného vyhledávače) a ten vám nabídne možnosti na základě databáze webových stránek.
Jenomže pravděpodobně bude více možností na váš vyhledávací dotaz (konkurence), takže Google přednostně zobrazí na prvních místech weby mimo jiné podle jejich doporučení, které mají od svých „kamarádů“ v tomto případě jiných webových stránek.
Díky kombinaci více prvků Google zobrazí výsledky, které považuje za nejvíce relevantní. Této aktivitě, kdy se zlepšuje vaše doporučení (zpětné odkazy) se říká linkbuilding.


SEO Link building
Správné nastavení webu
SEO optimalizaci dělíme na ON page SEO (nastavení, které můžete udělat na webu) a OFF page SEO (faktory, které neměníte na webu = zpětné odkazy neboli linkbuilding).
On-page SEO tedy spočívá zejména ve správné struktuře obsahu na vašem webu. Patří sem věci jako například texty na stránkách, struktura vytvoření celého webu, URL adresy, title a metadesription, indexace stránek a další důležité aspekty. Ty pak jako celek vytváří celkový obraz o vaší webové stránce a podle ní se hodnotí SEO optimalizace, která má vliv na vaši viditelnost ve vyhledávačích.
Off page SEO
Odkazy mimo váš web
Off page SEO je dlouhodobá aktivita, jehož náročnost je vždy individuální. Záleží hlavně na vaši konkurenci, jak je v tomto aktivní, klíčových slovech a vašich aktivech pro získávání zpětných odkazů.
Pro analýzu Off page SEO jsou různé nástroje, které vám změří rank podle algoritmu a určí tak kvalitu vašeho webu podle jejich databáze. Hlavním zdrojem ovšem podle kterého byste se měli řídit jsou reálné pozice indexovaných stránek ve vyhledávači tzn. Google nebo Seznam.
Pro příklad, pokud prodáváte „nafukovací vaky“ přes internet a zadáte toto klíčové slovo do vyhledávače, tak jste na pozicích, kde byste chtěli být? Pokud ne, je čas analyzovat vaši konkurenci a začít aktivně pracovat s linkbuildingem a SEO optimalizací.

Off page seo
Odkazy mimo váš web
Off page SEO je dlouhodobá aktivita, jehož náročnost je vždy individuální. Záleží hlavně na vaši konkurenci, jak je v tomto aktivní, klíčových slovech a vašich aktivech pro získávání zpětných odkazů.
Pro analýzu Off page SEO jsou různé nástroje, které vám změří rank podle algoritmu a určí tak kvalitu vašeho webu podle jejich databáze. Hlavním zdrojem ovšem podle kterého byste se měli řídit jsou reálné pozice indexovaných stránek ve vyhledávači tzn. Google nebo Seznam.
Pro příklad, pokud prodáváte „nafukovací vaky“ přes internet a zadáte toto klíčové slovo do vyhledávače, tak jste na pozicích, kde byste chtěli být? Pokud ne, je čas analyzovat vaši konkurenci a začít aktivně pracovat s linkbuildingem a SEO optimalizací.

Hlavní cíle linkbuildingu
1. Vybudovat silnou autoritu vašeho webu
2. Zvýšit návštěvnost z vyhledávačů
3. Dlouhodobě zaujmout první pozice ve vyhledávačích
Správná strategie
Dlouhodobý plán k získání autority
Obecně je vhodné vybrat více produktů/služeb na které se s linkbuildingem zaměříte. Předně byste měli vybrat takové, které jsou pro vás nejdůležitější obchodně. Ty následně analyzovat a vytvořit strategii budování odkazů. V horizontu 3 měsíců byste měli vidět první výsledky linkbuildingové aktivity.
Pro vyhodnocení výsledků jsou speciální nástroje jako například Collabim. V tom uvidíte vývoj pozic na daná klíčová slova v čase. Můžete tak vyhodnotit, jestli na důležitá klíčová slova jste ve vyhledávači lépe vidět. Lepší viditelnost by měla znamenat větší nárůst organických návštěv na vaše stránky a v ideálním případě i zvýšení prodejů.
Zajímá vás, jak by i vaše webové stránky mohli využít budování odkazů a zviditelnit se tak ve vyhledávačích? Kontaktujte nás a uděláme vám bezplatně zkrácenou analýzu vašich pozic a konkurence.

Pojďme společně zvýšit autoritu vaší webové stránky pomocí linkbuildingu…
