B2B je typ modelu business to business, ve kterém společnost prodává své produkty nejprve jinému podniku, který pak konkrétní produkt prodává v maloobchodě za svoji cenu.
K dokončení nákupu se do celého procesu zapojuje celá organizace. To může zahrnovat další oddělení, které se zabývá prodejem a celým procesem zpracovávání, než se vůbec samotný produkt dostane na trh (např. do e-shopu nebo kamenné prodejny).
Tato obchodní transakce probíhá mezi dvěma podniky. Zaměřuje se na jiné společnosti a zahrnuje prodej produktů nebo služeb, které budou následně použity v obchodních operacích jiné společnosti.
K B2B může dojít mezi výrobcem a velkoobchodníkem, velkoobchodníkem a maloobchodníkem nebo dvěma společnostmi, které vzájemně využívají služby nebo produkty.
Trh B2B zahrnuje vše od průmyslových dodavatelů přes zpracovatele mezd až po vývojáře softwaru. Například v automobilovém průmyslu. Nákladní automobil nebo osobní auto, které skončí na příjezdové cestě před domem spotřebitele obsahuje desítky dílů a součástek, které byly zakoupeny prostřednictvím různých dodavatelů v rámci B2B transakce.
Transakce B2B obvykle probíhají v těchto 3 případech:
1. Když firma získává materiály, jako jsou kancelářské potřeby nebo třeba automobilové díly.
2. Když firma získává služby, jako je najímání účetní firmy pro správu financí.
3. Když firma shání produkty k dalšímu prodeji, jako když autosalon kupuje auto od výrobce za účelem prodeje zákazníkovi.