B2C je typ modelu business to customer, ve kterém společnost prodává své produkty nebo službu přímo jednotlivým spotřebitelům. O dokončení nákupu rozhoduje v tomto případě pouze koncový zákazník, který má o produkt zájem.
B2C obchod se dá popsat tradičními kamennými maloobchodníky a lidmi, kteří přicházejí, aby si koupili produkty nebo využiji jejich služeb.
Dnes se však B2C vyvinulo tak, aby zahrnovalo i digitální kanály, jako jsou webové stránky společností, platformy elektronického obchodu a sociální média. V obchodním modelu B2C jsou společnost a zákazník jedinými dvěma stranami zapojených do transakce.
Tento trh je velmi široký a zahrnuje mnohé společnosti, které nabízejí hmotné zboží, jako je oblečení, elektronika, nebo také digitální zboží, jako jsou knihy, hudba a aplikace.
Existuje několik odlišných modelů, které B2C společnosti používají k pohybu svých produktů v digitálním prostoru.
1. Přímí prodejci – Jedná se o jeden z nejběžnějších obchodních modelů B2C. Prodávají produkty přímo spotřebitelům. Patří mezi ně malé online podniky i velcí maloobchodníci, jako je Microsoft a Apple, kteří prodávají výhradně vlastní produkty.
2. Online zprostředkovatelé – Nevlastní produkty, které se prodávají na jejich stránkách, ale dávají prodejcům přímý kontakt s kupujícími a obvykle profitují z toho, že z transakce mají předem dohodnutá procenta. Příkladem těchto online zprostředkovatelů jsou eBay a Etsy.
3. Na základě reklamy – Zahrnuje společnost, která nakupuje reklamní prostor na platformě, která nabízí velký prostor pro reklamu, jako je Youtube nebo Reddit.