Skip to main content

Banner

Bannery jsou druhem grafické reklamy. Můžete je vidět nejčastěji na webových stránkách nebo jako součást aplikací. Bannery mohou být statické či dynamické – animované. Bannerovou reklamu můžeme přirovnat například k billboardu v offline světě.

Nejčastějším účelem banneru je budování povědomí o značce, generování návštěvnosti nebo oznámení o slevových akcí.
Bannerová reklama se také často využívá v případě retargetingu, kdy se snaží zasáhnout uživatele, kteří již webové stránky inzerenta v minulosti navštívili.

Pro publikaci bannerové reklamy se nejčastěji využívají tzv. obsahové sítě jako je obsahová síť v rámci systému Sklik nebo obsahová síť v rámci systému Google Ads.
V rámci obsahové sítě může inzerent zvolit, kde se jeho bannery budou zobrazovat, například dle kontextu webových stránek, kde má být banner umístěn, dle demografických údajů nebo například dle vytvořených seznamů uživatelů, kteří již web inzerenta navštívili.

Každá obsahová síť má svá specifika, jaké formáty a velikosti bannerové reklamy podporuje. Různé velikosti reklamních bannerů jsou specifikované také desktopová a mobilní zařízení.

Do kategorie bannerové reklamy bychom mohli řadit i reklamu kombinovanou, která kombinuje samotný banner s textem, který není součástí grafického prvku.

Aktuální trendem v rámci bannerové reklamy je využívání HTML5 animovaných bannerů, místo tradičních statických obrázkových bannerů. Dříve se pro animované reklamní bannery využívala technologie Flash, která však již dnes není v rámci webových prohlížečů podporována.