Content management system (CMS), nebo-li v češtině systém správy obsahu je softwarová nebo webová aplikace, která umožňuje uživatelům spolupracovat při vytváření, úpravách webových stránek, příspěvků na blogu atd.
Systém CMS (nebo WCM – Web Content Management Systém, čili systém pro správu webového obsahu) se vyvíjí od pouhé pomoci správě obsahu na webu k robustnějšímu systému, který je základem pro správu a design webových stránek nebo mobilních aplikacích.
Každé základní řešení pro správu webového obsahu vám pomůže nahrát nebo napsat obsah, naformátovat jej, přidat nadpisy a obrázky a provést řadu zákulisních věcí, jako je SEO. Ale ve světě, kde se používají různá zařízení a kde se uživatelé orientují na obsah, to nestačí. Digitální marketing se vyvíjí a zaměřuje se hlouběji na zákaznickou zkušenost, přičemž zahrnuje mobilní aplikace, internet věcí a další. To vše závisí na systému správy webového obsahu, který odděluje správu obsahu od jeho prezentace.
Existují dva typy instalace CMS: lokální a cloudové. Lokální instalace znamená, že lze software CMS nainstalovat na server. Tento přístup obvykle volí podniky, které chtějí flexibilitu při nastavení. Mezi významné systémy CMS, které lze instalovat lokálně, patří WordPress.org, Drupal, Joomla, ModX a další. Cloudový CMS je hostován v prostředí dodavatele. Při tomto přístupu nelze software CMS pro zákazníka upravovat. Příklady významných cloudových CMS jsou SquareSpace, WordPress.com a WIX.