Eshop je elektronický nebo internetový obchod. Pojem e-shop je často zaměňovaný za pojem e-commerce. E-commerce je však jakákoliv komerční transakce uskutečněná přes internet. E-shopem je doslova myšlen internetový obchod, kde si zákazník může koupit produkt nebo objednat službu.
Provozovat e-shop má oproti tradičním prodejnám spoustu výhod. Prodejci, kteří vlastní kamenné prodejny, ale zároveň neprovozují e-shop, se připravují o spoustu potenciálních zákazníků.
Mezi hlavní výhody e-shopu patří jeho provozní doba, která je v podstatě neomezená. Zákazníci si mohou zboží koupit kdykoliv. Další výhodou jsou provozní náklady. Pokud je e-shop vybudován na vlastním řešení, hradíme pouze náklady na jeho programování a dále jen nízké provozní náklady. Jinak tomu může být v případě pronajatého řešení, kdy za provoz e-shopu platíme pravidelné měsíční nebo roční poplatky.
Další výhodou je pohodlné přijímání plateb a částečná automatizace. V případě obchodním modelu jako je Dropshipping nebo kompletní fulfilment třetí stranou, může být dokonce e-shop plně automatizován. E-shopy zároveň nabízí velmi široké možnosti propagace v online světě.
Mezi nejpopulárnější řešení pro provoz e-shopů patří například nástavba WordPressu Woocommerce. V České republice je největší platformou pro provoz e-shopů Shoptet. Na mezinárodním poli je v současnosti lídrem v provozování e-shopů platforma Shopify.
Řešení pro e-shopy je celá řada. Při jeho výběru je důležité zvážit všechna pro a proti. Upravené open source řešení může být například dražší, ale flexibilnější než řešení pronajaté. E-shop programovaný na míru může být vytvořen kompletně dle vašich požadavků, avšak částka za jeho tvorbu je zpravidla vysoká. Více informací na naší podstránce o e-shopech.