Google Tag Manager – Česky – Správce značek, je nástroj od společnosti Google, určený ke snadné správě všech vložených značek a měřících kódu na webových stránkách, mobilních aplikacích nebo e-shopech.
Nástroj je snadno integrovatelný nejen s ostatními produkty od společnosti Google jako je například Google Ads, Google Optimize, Campaign Manager 360 nebo Google Analytics, ale nabízí celou řadu připravených šablon pro integraci značek a kódů od třetích stran. Obsahuje i komunitní knihovnu šablon. Možné je vkládat i zcela vlastní kód.
Google Tag manager značně usnadňuje správu značek z jednoho místa. Umožňuje ke správě značek přizvat další uživatele, zachovat historii verzí, využít testovací mód, ukládat důležitá data do vlastních proměnných nebo spravovat možnosti ukládání cookies v návaznosti na typ uděleného souhlasu.
Dále obsahuje i pokročilé možnosti nastavení, které využijí profesionálové z množství oborů. SEO specialisté mohou ocenit například možnost asynchronního načítání značek, které zajistí rychlé načtení i při větším počtu značek.
Marketingový specialista může ocenit například možnost sledování a měření nejrůznějších vlastních událostí, díky kterým bude mít kompletní data pro svá další rozhodnutí. Marketingové agentury nebo správci reklamy mají tak daleko jednoduší a přehlednější práci při správě reklam pro jednotlivé klienty.
Implementace Google Tag manageru je poměrně snadná a nástroj je zcela zdarma.