Skip to main content

Retargeting

Retargeting, také známý jako remarketing, je velmi běžná a oblíbená forma digitálního marketingu, ve které marketéři zobrazují reklamy uživatelům, kteří navštívili jejich web nebo konkrétní webovou stránku a kteří provedli nebo neprovedli konkrétní akci. Je to efektivní způsob, jak cílit na lidi, kteří již projevili zájem o vaši firmu nebo značku.

Protože cílíte na minulé návštěvníky nebo stávající zákazníky, nazývá se to „re-targeting“. Díky tomu můžete zvýšit šanci na konverzi a tím i zvýšení prodeje nebo udržení zákazníků. Zákazník se často nerozhodne při první návštěvě, díky retargetingu ho tedy můžete získat zpět.

Je třeba si ovšem dávat pozor na četnost zobrazení, relevantnost reklamy nebo dobu, po kterou se bude retargeting danému uživateli zobrazovat. Remarketing se může jinak velmi rychle pro zákazníka stát otravným a spíše jej od nákupu odradit. Remarketing můžete provádět různými způsoby a s různými reklamními platformami, nejčastěji se jedná o Google Ads, Sklik nebo Facebook reklamy.

Pro retargeting jsou důležité seznamy uživatelů, které se vytvářejí v reklamních systémech na základě předem definovaných parametrů. Tyto parametry mohou být například: koupě daného produktu, opuštění stránky s pokladnou, počet shlédnutých stránek, délka strávená na stránce nebo hloubka scrollování. 

Vše můžeme také dělit na standardní nebo dynamický remarketing, kdy jsou zobrazované reklamy více personalizované – například dle kategorie prohlížených produktů.