Firemní web je v dnešní době hlavní prezentace každé firmy. Ať už se v rámci Vašeho podnikání věnujete čemukoliv, je nutné řešit webové stránky. V dnešní době si již nedovedeme představit firmu, která by neměla vlastní webové stránky.
Úroveň vzhledu a funkčnosti webové stránky odráží i pravděpodobnou kvalitu firmy v očích zákazníků. Je jasné, že zákazník si vybere vždy firmu, která má lepší web než firmu s horším webem. Motivací každé firmy by tedy logicky mělo být, mít co nejlepší web.
Díky tomu, že firemní web je naše nejvíce poptávaná služba, rozhodli jsme se podělit o náš pohled, co všechno by měl takový ideální firemní web splňovat a na co je dobré si dát pozor.
Cena webových stránek
Spoustu lidí mají různé představy ohledně ceny za tvorbu webových stránek. Na toto téma jsme sepsali detailní článek kolik stojí webové stránky. Můžete si tedy snadno udělat přehled v jednotlivých cenových relacích a co asi očekávat od studenta, freelancera nebo agentury.
Hlavní cíl každého webu je vydělávat peníze.
Pokud svěříte tvorbu webu do rukou neověřeného freelancera /studenta, můžete velmi ušetřit na ceně ale také extrémně prodělat na ušlých zakázkách. Nekvalitní a nefunkční web Vám nebude vydělávat peníze z online prostředí.
Když se ale rozhodnete, že web svěříte profesionálovi ve střední třídě (tady jsme i my), máte daleko vyšší pravděpodobnost úspěchu. Je ale dobré dát si pozor jestli má daný dodavatel jasné ověření svých schopností referencemi. Pokud web bude dělat někdo, kdo má prokazatelné reference, máte vyšší pravděpodobnost, že Vám web bude vydělávat peníze.
Prověřte si důkladně budoucího tvůrce Vašich stránek – jaké má reference, systém práce a jestli Vám může ukázat nějaké výsledky svých webů. Jedině tyto informace Vám ukážou kvalitu Vašeho dodavatele
Obsah a přehledná orientace na webu
Uživatel na internetu nemá čas. Podle dostupných dat máte cca 3-4 sekundy na to, aby jste uživatele zaujmuli a pokračoval v prohlížení webu. Je tedy nutné celou prezentaci a obsah webu přizpůsobit tak, aby se uživatel jednoduše ve všem vyznal a jasně viděl informace o službě/produktu, který nabízíte.
Aby se tedy uživatel rozhodnul a provedl požadovanou akci (nákup nebo kontakt) je nutné ho efektivně informovat, ukázat mu relevanci, že jste profesionál a následně celý web přizpůsobit tak, aby konverze (nákup/kontakt) byla co nejvíce jednoduchá.
Asi je Vám jasné, že pokud Vám web bude dělat nezkušený freelancer nebo student, tak tyto věci nebude vůbec řešit a web bude generovat minimálně nových objednávek.
Vyhněte se zbytečně složitým slovním obratům a zkuste se vžít do role Vašeho návštěvníka. Text strukturujte do kratších odstavců ať působí čtivě. Občas je vhodné doplnit text pěknou infografikou, která Vám pomůže s hodnotou předávaných informací. Na udržení pozornosti máte jen pár sekund, proto nimi neplýtvejte.
Pozice ve vyhledávačích
Je jedno jestli stavíte domy, prodáváte kosmetiku nebo vyučujete cizí jazyky. Dlouhodobý cíl každého podnikatele by měl být obsadit klíčové slova svého byznysu a dělat vše proto, aby se dostal na první příčky ve vyhledávačích se svým podnikáním.
Dnešní svět funguje čím dál více na internetu a podnikatelé, kteří si to neuvědomí, předběhnou podnikatelé, kteří si uvědomují důležitost SEO optimalizace v dnešním business světě.
Pokud máte jakýkoliv problém (např. rozbité dveře), dnešní doba nás vede k tomu, že své problémy napíšeme do googlu, který nám najde nejrelevantnější. Kdo tedy bude ve vyhledávačích na dané keywords držet dané pozice, nemusí mít strach o přísun zakázek i v dobách krize.
Pokud tedy budete dělat nový firemní web, měli by jste se zajímat o to, jestli web bude splňovat všechny nároky, aby se líbil vyhledávačům. Jde především o rychlé načítání webu, čistý kód a správnou optimalizaci klíčových slov.
Nejlepší ověření je se podívat, jak se daří danému dodavateli v samotných pozicích. Rychle si tak uděláte představu, jaký je to asi odborník na SEO optimalizaci.
My například držíme první pozici na klíčové slovo tvorba webových stránek Olomouc, což je pro nás priorita, protože působíme hlavně v Olomouci.
Sledujte své pozice na jednotlivých klíčových slovech a mějte nejlépe plán, jak si tyto pozice do budoucna zlepšit pomocí různých strategií. Vše by ale měl primárně řídit tvůrce webu.
Optimalizace webu po dokončení
Většina lidi si myslí, že jakmile je firemní web hotový, tak všechna práce je hotová. Naopak – dokončením webu všechna práce teprve začíná. Jedná se především o optimalizaci, aby web opravdu fungoval i v reálném provozu.
Můžeme se vždy dohadovat, co se komu líbí více, ale pravdu budou mít v konečném důsledku jedině data (chování uživatelů). Jde tedy o to, aby se někdo podíval každý měsíc na výsledky analytických nástrojů a provedl jednoduché změny. Změnu typu přidání tlačítka pak dělají to, že uživatelé jsou mnohem více konverzní (provádí objednávky nebo nákupy).
Po dokončení vyhodnocujete (nejlepší s tím, kdo tvořil web) výkon webu z vyhledávačů a chování uživatelů. Jen tímto způsobem budete mít jistotu, že Vám firemní web vydělává peníze.
Ideální online marketingový model
Co kdyby jste např. vložili měsíčně 5 000,- Kč do aktivního PPC marketingu na Google nebo Facebook? Tento rozpočet Vám v ideálním případě může vydělat např. 15 000,- Kč v čistých tržbách.
Tohle je přesně cíl správného online marketingu. Najít ideální online marketingový model, kde rozpočet není ani moc malý (nevyužívá plný potenciál) ale ani moc velký (vyhazují se peníze, reklama je neefektivní) by mělo být cílem každého podnikatele.
Pokud online marketing nevyužíváte je jasné, že se takto připravujete například o 20-30% tržeb, které necháváte ostatním obchodníkům.
Zkuste si do budoucna vytvořit svůj ideální online marketingový model, aby Vaše podnikání běželo na plný výkon. Nejlepší je, aby ten kdo Vám tvořil web, dělal i pak online marketing.
Závěr
Věříme, že Vám tyto informace alespoň trochu pomohli a jste více zorientovaní v celkovém procesu tvorby firemního webu. Jsou to body, se kterými se při redesignu setkáváme velmi často, a proto nám přišlo dobré se o nich zmínit. Když se alespoň z části budete řídit doporučeními, tak rozhodně neuděláte chybu. V případě, že nevíte jak, jsme tady od toho my.