V kategorii Podnikání, Tvorba webových stránek

Co by měl/neměl obsahovat Váš firemní web?

Firemní web je pro nás zřejmě nejčastěji poptávanou službou. Proto jsme se rozhodli podělit se s Vámi o naše zkušenosti. Co by správný firemní web podle nás měl splňovat? Pokud už firemní web vlastníte, tak na co je dobré dávat si pozor?

Ať už se v rámci Vašeho podnikání věnujete čemukoliv, tak v dnešní době si již nedovedeme představit firmu, která by neměla vlastní web. Obvykle je to jedna z prvních věcí, o kterou se Vaši zákazníci budou při vyhledávání Vaší firmy zajímat. Co by proto takový firemní web měl/neměl obsahovat?  Připravili jsme si pár krátkých a doufejme, že přínosných postřehů.

Věčná témata

Aktuality

1)  Často se setkáváme s tím, že nás osloví firma s prosbou o redesign starého firemního webu. Někdy si říkáme, jestli vlastnit neaktuální web, není spíše na škodu. Často si firmy na své weby při jejich tvorbě přidávají aktuality. Tyto aktuality tam obvykle umísťují v době, kdy začínají a jsou plné elánu. Aktuality by ale měly plnit informační funkci o tom, co se v dané firmě děje, co pro své zákazníky firma chystá apod.

Pokud v říjnu v roce 2018, je poslední aktualita někdy z lednu roku 2017, zřejmě to na mě jako na klienta neudělá příliš dojem. Když na takový web vždy narazím, tak si kladu otázku, jestli daná firma vůbec ještě funguje a mohu ji tedy s mou poptávkou oslovit?

firemní web

Doporučení: Pokud např. aktuálně vytváříte svůj firemní web a přemýšlíte nad zařazením aktualit do obsahu, nejprve zvažte,  jestli  má smysl tyto aktuality na web vůbec vkládat. Pokud usoudíte, že ano, tak pověřte někoho, kdo se o aktuality bude pravidelně starat. Web je část Vaší image a hlavně jedna z prvních věcí , která na Vaše klienty buďto udělá nebo neudělá dojem.

 

Obsah webu

2) Obsah webu.  Ať už se ve Vašem podnikání věnujete čemukoliv, dbejte na to, aby informace, které na svém webu publikujete, byly vždy maximálně srozumitelné. Web by měl v prvé řadě Vašim návštěvníkům sloužit. Tzn., že chcete, aby našli a dozvěděli se co nejrychleji o tom co děláte. Návštěvník by měl hned vědět, jestli mu budete při řešení jeho problému nápomocní.

firemni-web

Doporučení: Vyhněte se zbytečně složitým slovním obratům a zkuste se vžít do role Vašeho návštěvníka. Text strukturujte do kratších odstavců ať působí čtivě. Občas je vhodné doplnit text pěknou infografikou, která Vám pomůže s hodnotou předávaných informací. Na udržení pozornosti máte jen pár sekund, proto nimi neplýtvejte.

Snad Vám to alespoň trochu pomohlo. A o představě, jak by Váš web měl vypadat, máte trochu jasněji. Jsou to body, se kterými se při redesignu setkáváme velmi často, a proto nám přišlo dobré se o nich zmínit. Když se alespoň z části budete řídit doporučeními, tak rozhodně neuděláte chybu. V případě, že nevíte jak, jsme tady od toho my.