Skip to main content

Dnešní marketing na sociálních sítích je čím dál víc dominantnější. Je to prostředek, který dokáže prodat váš produkt, službu nebo poskytne cenné informace vašemu publiku. Při správném používání dané sociální sítě Vám dokonce vydělá peníze, zvýší míru konverzí
a vytváří osobnost značky.

Co je marketing na sociálních sítích?

Sociální sítě jsou komunitní sítě, kde si registrovaní členové vytváří veřejný profil a poté si mohou mezi sebou posílat fotky, videa a informace.

Statistiky uvádí že dnes na celém světě sociální sítě používá 4,20 miliardy lidí, tento údaj se za posledních 12 měsíců zvýšil o 490 milionů , což přináší meziroční růst o více než 13%. Počet uživatelů sociálních sítí se nyní rovná více než 53% celkové světové populace.

Sociální sítě jsou tedy nástroj, který nelze z marketingového hlediska ignorovat. Je tedy jasné, že míra popularity sociálních sítí roste čím dál více a je dobré, aby každá firma část svého marketingu soustředila právě i na nějakou sociální síť.

Jak funguje marketing na sociálních sítích?

Marketing na sociálních sítích je navržen tak, aby zobrazoval obsah na míru každému uživateli. Celý systém je definovaný tzv. algoritmem (zdrojový programovací kód), který rozhoduje o tom, jaké příspěvky se jednotlivým uživatelům objeví.

Díky tomu, že každý uživatel má svůj profil, poskytuje zcela přesnou marketingovou identitu, které naplno využívají firmy díky cílené PPC reklamě. Algoritmus proto musí vybírat a rozlišovat, co je pro uživatele adekvátní. Určuje tedy, jaké příspěvky se Vám budou zobrazovat na Vaší hlavní stránce. A to samé platí i pro Vaše sledující.

Je dobré o tomto postupu vědět a znát jeho pravidla, díky čemuž je poté vyhodnoceno,
o co bude mít daný uživatel pravděpodobně největší zájem.
Cílem je, aby uživatel zůstal na sítí co nejdéle.
Pravidla algoritmu se neustále mění, takže návod, jak nad ním vyzrát v podstatě neexistuje.

Pravidla algoritmu sociálních sítí

  • Okamžitá interakce uživatelů k Vašim příspěvkům.
  • Čím více zájmu Váš příspěvek v prvních minutách či hodinách získá, tím více lidem se Váš příspěvek na facebooku nebo Linkedinu zobrazí.
  • Celkový zájem o Vaši stránku.
  • Díky událostem a příspěvkům ve skupinách chodí na sociální sítě uživatelé každý den, proto tento rok
    2021 facebook preferuje příspěvky ve skupinách a konkrétní události.
  • Vyhodnocení uživatelů, kteří v minulosti reagovali na vaše příspěvky.
  • Největší dosah příspěvků můžeme očekávat do 24 hodin.
  • Události a příspěvky ve skupinách.

Jak zaujmout na sociálních sítích?

Máte produkt či službu kterou chcete propagovat? Je tu několik možností, s čím můžete začít. Vytvoříte si stránku na sociálních sítích, kam budete přidávat informace a aktuality o Vaší firmě a Vašem produktu. Je dobré mít již hotovou webovou stránku, na které už v tu chvíli bude dostatek informací a kam můžete uživatele přímo odkázat.

 

Stránka by měla obsahovat popis Vašeho produktu či služby, který zaujme, aby nově příchozí uživatel chtěl být Vaším sledujícím. Tím vytvoříte řetězec stálých
a potencionálních klientů.

Pokud si chystáte založit profil Vaší firmy a máte k dispozici dobré recenze, ukažte je. Vždy chvíli trvá, než se počet Vašich sledujících zvýší, ale mnoho lidí recenze ocení.

Ukažte svoje silné stránky, najměte někoho kdo vám udělá copywriting a jeho texty, příspěvky bude publikum bavit. nebo si vaše stránky můžete zpracovávat sami.
Dobrý copywriter klade důraz na pravidla dané sítě které uživatel ani nevnímá.

Základem zaujmutí sledujícího je mít hezký design, jasné informace, originalitu, trochu nadšení a chuť. Není v tom žádná věda. Pokud ale chcete mít svůj klid a věnovat se tomu co je pro vás důležité, je dobrým způsobem najmout si člověka který se věnuje přesně tomuto odvětví. Ušetří vám čas a vydělá peníze.

Zde je pár tipů jak zaujmout uživatele..

Magie doporučení

Kouzlem obchodu je kvalitní doporučení a sociální stránky na tohle fungují skvěle. Jelikož je používá většina z nás, tak víme že sdílení, recenze, komentáře, působí důvěryhodně a většinou kvalitní doporučení je to co nás přinese ke konečnému výsledku a tím je nákup.

Nechejte je nahlédnout do zákulisí

Ukažte co se děje u vás ve firmě za zavřenými dveřmi. Například jak vypadají vaše schůzky a porady. Je důležité aby lidé co vás sledují měli informace o tom jak fungujete.

Originalita

V dnešní době je dost těžké se odlišit od ostatních ale slovem originální nemyslíme být úplně jiní stačí ukázat to, od čeho se od své konkurence odlišujete. Ukažte se jak nejvíce dokážete. Nebojte se být absolutně svý!

Významné dny

Slavte se svými uživateli, svátky a výročí. Slavte s nimi cokoliv co je významné pro vás nebo vaše zákazníky. To bude ukazovat opravdový zájem.

Dělejte soutěže, komunikujte se svými sledujícími

Všichni chtějí soutěžit, pokud máte produkt nebo službu vždycky je se na co ptát. Zapojení publika je bonus který přinese i to že si vás budou lidé více pamatovat. 

Druhy sociálních sítí

Všichni známe ty nejvíce populární a těmi jsou Facebook, Instagram a čím dál více znamý Linkedin. Každá síť je určena pro svůj účel. Popíšeme si tedy jaké typy příspěvků se hodí na tyto nejznámější sociální sítě.

Facebook

Facebook se dá popsat jako síť kterou můžeme zařadit mezi ty nejvíce obecné. Může být používaná pro informace, zábavu i aktuální dění. Takže práce s příspěvky může být téměř o čemkoliv. Hlavním Faktorem je vždy dávat ověřené informace, pouze z vašeho odvětví a to platí u všech sociálních sítí. Nedávejte na svoji zeď nic co by mohlo být zavádějící a nepřesné k vašemu oboru.

Instagram

Instagram je v dnešním světě nejvíce používaná platforma ze všech. Možností jak ho využít je hned několik, dobrý začátek je si založit firemní profil který vás bude reprezentovat.

Narozdíl od facebooku se na instagramu dá využít toho že váš profil může být designově upravený a uspořádaný. Díky charakteristice kterou instagram zní je možné vaši tvář nastylovat tak aby byla přehledná a libivá oku. Dost populární jsou též výběry na vaši zdi a storys které je možné využít i na Facebooku.

Lidé na instagramu milují kvalitní a krásné fotky které ladí s celým lookem profilu vaší firmy. Nejlepším způsobem jak dosáhnout tohoto výsledku je mít přesně stanovenou osobu která se o stránky bude zajímat, hrát si s nimi a vnímat změny které se na nich dějí.

Pokud jde o propagaci je dobrý způsobem, svůj produkt nabídnout někomu kdo má mnohem více sledujících. Může to být celebrita nebo kdokoliv kdo již má svoji klientelu na instagramu vytvořenou.

Linkedin

Linkedin, pro někoho né moc známá platforma. Málo kdo ví, že tato síť má ale doopravdy velkou sílu, totiž uživatelé Linkedinu jsou z většiny ti jenž svůj profil používají z profesionálních účelů. Můžete na nich najít firmy nebo osoby z vašeho odvětví a předávat si inspiraci navzájem.

U této platformy si můžete být jistí, že ti kdo vás sledují mají o váš produkt či službu opravdový zájem. Pokud vás zajímá více to jak fungovat a tvořit reklamu na Linkedinu přečtěte si tento další článek.

Tiktok

Velice oblíbená a pro oblíbenost vhodná síť Tiktok. Používání této sítě má docela odlišnou náplň, jelikož se na ní objevují pouze videa, která jsou různě sestříhané se spojením muziky. Takže váš tým může dělat různé střihy a ukázat jak využít váš produkt či službu a tím plně znázornit proč si jej koupit.

Videa mívají větší úspěšnost a pokud si na nich dáte záležet, ukážete zákazníkovi reálnou potřebu po vašem produktu i značce. A tím získat větší počet odběratelů i konzumentů.

Je to jednoduché, stačí se rozhodnout. Prvním krokem je najít copywritera, který se zajímá o tuto oblast a pak už jen probrat jak si představujete spolupráci. Poté se vytváří publikační plán a vaše firma nebo jednotlivec poskytuje obsah. Copywriter vytvaruje obsah do ideální podoby tak aby se publiku líbil.

Záleží na tom, pokud jako firma či jednotlivec chcete vytvořit zcela novou tvář produktu nebo již existující. K dispozici je využití placených reklam které mají větší dosah na vaše publikum a jsou přesně cílené.

Závěr

Marketing na sociálních sítích má rozhodně využítí v podnikání a je to dobrá cesta k růstu, která pomůže zákazníkovi pochopit váš produkt a nasát o něm potřebné informace. Kvalitní obsah a text je pro správného copywritera hračkou, pokud nemáte čas a nebo jednoduše chcete aby byly stránky zpracovávané na úrovni je dobré svěřit to do rukou profesionálů, kteří ví co mají dělat.

Klára Zlámalová

Klára je mistr psaného slova a všech emoji. Zastřešuje správu sociálních sítí a postará se, ať všechny novinky najdou na sociálech své místo. Zároveň se stará o chod kanceláře v rámci backoffice.