Skip to main content

Právě dávám dohromady účetnictví za prosinec a uzavírám celý rok 2016 pro daňové přiznání. Je to neuvěřitelný pocit, když výsledný zisk za rok 2016 porovnávám s rokem 2015. Výsledek je narůst zisku o 200% ! Dáva to ale smysl, protože rok 2016 byl pro nás velmi důležitý. Udělali jsme zásadní posun v organizaci projektů a celkově využíváme stále lepší technologie při tvorbě webových stránek. Rok 2016 byl pro nás rok, kdy jsme se stali opravdovou profesionální agenturou. V čem přesně jsme se tedy za rok 2016 posunuli?

Organizace a řízení projektů

Na začátku roku 2016 jsme řešili problém, jak předávat klientovi informace ohledně stavu zakázky. Je logické, že když si objednáte službu, chcete vědět v jakém stádiu je Vaše objednávka a kdy můžete čekat vyřízení. Po celkové analýze všech potencionálních možností a řešení jsme se rozhodli vytvořit vlastní systém na předávání informaci – Workdesk.

Workdesk je systém, kde má každá zakázka svůj profil. V profilu najdete harmonogram jednotlivých akcí a úloh, které jsou nutné pro dokončení webu. Klient se tedy může podívat klidně uprostřed noci, jak jeho zakázka vypadá, co se aktuálně řeší a kdo to má na odpovědnost

Dále jsme si potvrdili, že směr, kterým se ubíráme je správný a klienti velmi ocení náš osobní přístup. Za rok 2016 jsme neinvestovali ani korunu do propagace nebo marketingu. Všechny zakázky, které jsme realizovali byli na základě doporučení od předešlých spokojených klientů. Jedinou investici, kterou pravidelně děláme je 200,- Kč do FB reklamy na každý nový článek a to primárně z důvodu, abychom zvýšily povědomí o webdesignu. Propagaci přímo na tvorbu webů jsme nikdy nedělali ani dělat nechceme. Věříme, že osobní přístup a doporučení spokojeného klienta je daleko smysluplnější než reklamní banner.

Webové stránky

Neustále jsme přemýšleli nad tím, jak naše webové prezentace ještě více posunout dál, aby vypadali maximálně propracovaně a jedinečně. Do našich prezentací jsme tedy začali přidávat vytvořenou grafiku přímo na míru danému projektu. Díky grafice v prezentacích máme možnost ještě více zvýraznit prezentovanou myšlenku na webu.

Je nutné si uvědomit, že s tvorbou webů jsme začali na začátku roku 2015 a nevedělí jsme nic. Neveděli jsme, jak dělat weby, jak kódovat, jak optimalizovat web pro mobil a spoustu dalších důležitých věcí. Díky tomu, že jsme na začátku roku 2016 už veděli, jak efektivně weby vytvářet, uvědomili jsme si, jak by bylo skvělé do webových prezentací zakomponovat vlastní grafiku. Mnoho agentur toto má jako standart ale my jsme si k tomu prostě museli dojít a přijít si na to.

Bezpečnost a údržba

V roce 2016 jsme vytvořili i systém na celkovou správu a dlouhodobou údržbu našich webů. Weby, o které se nikdo nestará a nikdo je pravidelně aktualizuje, jsou terčem číslo jedna pro různé roboty a hackerské útoky. IT jde neskutečně rychle dopředu a všechny technologie se neustále posouvají, je tedy třeba weby udržovat maximálně zabezpečené. Službu vždy navrhujeme na míru danému projektu, protože každý web se aktualizuje v jiné periodě a má trochu jiné požadavky.

Vize do budoucna

Věříme, že roce v roce 2017 nás bude také čekat spoustu přelomových momentů. Už teď máme těšně před spuštěním 2 nové projekty, kde budeme působit jako společníci. Nechceme být pouze klasickou agenturou, která bude fungovat na zakázkách. Chceme jít příkladem a ukázat, že máme i na to spustit vlastní projekty, které budou fungovat. Chceme, aby bylo zřejmé, že všechny ty rady a triky, které radíme klientům při zakázkové tvorbě, sami používáme a fungují.

Petr Sanetrník

Petr má ve Webfusion na starost organizaci jako je nastavování procesů, vedení porad nebo určování strategických cílů do budoucna.