Skip to main content

Kolik stojí tvorba eshopu a jak takový vývoj e-shopu probíhá? V čem je potřeba před začátkem tvorby e-shopu mít jasno? Je lepší krabicové řešení nebo custom vývoj?

Cena průměrného eshopu se obvykle pohybuje od 50 000 Kč do 300 000 Kč. Jde samozřejmě na začátek zvolit i krabicové řešení a celou teorii eshopu si nejdříve ověřit na lowcost platformě než se pustíte do větších investic.

Pokud stojíte před těmito otázkami, tak tento článek by vám měl ukázat způsob, jak nad tímto problémem přemýšlet. Z pozice agentury se setkáváme s řadou klientů, kteří mají různé potřeby a různé očekávání.

Zřejmě se budete chovat jinak, jako někdo, kdo e-shop tvoří pro nějaké své hobby záležitosti a jinak se budete zřejmě chovat jako někdo kdo má například velkovýrobu vlastních produktů.

Začněme pěkně od začátku a pojďme zjistit, kolik stojí tvorba eshopu.

Základní otázky, které pokládáme našim klientů před začátkem spolupráce

  •         Kolik produktů ve svém eshopu budete mít?
  •         Jaký máte rozpočet?
  •         Je pro váš produkt něco specifického, unikátního?
  •         Jaké požadavky máte na funkcionality eshopu?

Jakmile máme jasno v těchto základních otázkách, pouštíme se do hledání vhodného řešení. Pro vaši snadnou orientaci bychom rozdělili řešení do tří základních skupin. Každé řešení se pokusíme jednoduše nastínit a vysvětlit jeho výhody a nevýhody.

3 základní skupiny

Prezentace a eshop v jednom

Eshop a prezentace zvlášť

Custom řešení

Prezentace a eshop v jednom

Kolik stojí tvorba eshopu když zvolíme prezentaci a eshop v jednom? Zde se bavíme o řešení, které je z našeho pohledu zřejmě to nejjednodušší a cenově nejdostupnější. Umožní vám zároveň mít vše na jednom místě.

Technologicky jde o řešení postavené na redakčním systému, kdy je prezentační web a eshop v jednom. Můžeme tak prezentovat vaší společnost, produkty, příběh a eshop s možností prodeje produktů na jednom místě.

Tento typ řešení je zejména vhodný pro méně náročného klienta s menším množství produktů v nabídce, v rozmezí mezi cca. 50 – 100 produkty.

Společně s možností mít vše na jednom místě, kdy vám odpadají starosti s administrací více platforem, je další výhodou i menší finanční náročnost na samotném začátku. Řešení je zejména vhodné pro prodej produktů, jejichž následný prodej nevyžaduje nějaké specifické řešení. Umožní vám mít produkty v různých variantách ať už jde například o barvu, velikost apod. tak využívat pro jejich řazení různé filtry.

Celková administrace systému, je relativně velmi jednoduchá.
Technicky je tento e-shop řešený čistě na WordPressu v kombinaci s WooCommerce.

V rámci WooCommerce jsme pak schopni implementovat například i platební brány pro online platby kartou, bankovním převodem přes platební brány typu GoPay, Comgate, Stripe apod. případně i platby kryptoměnami.

Složitější už je zde další práce s e-shopem například na úrovni propojení s účetními systémy, možnosti exportu produktů pro srovnávače nebo další zákaznický servis jako jsou SMS o stavu objednávky apod. Implementace těchto dodatečných možností je možná většinou pomocí tzv. pluginů.

O kvalitě zpracování těchto pluginů se dá ovšem mnohdy polemizovat. Nejenže špatně zpracované pluginy představují bezpečností riziko, ale mnohdy mají i velmi špatný vliv na zásadní SEO atributy vaší webové stránky. V kombinaci s větším množstvím produktů se pak z tohoto řešení spíše stává časovaná bomba nehledě na to, jak kvalitní hosting budete mít.

Pokud tedy chcete prodávat menší množství produktů a chcete mít ideálně vše na jednom místě a víte, že nebudete mít v budoucnosti tyto technické požadavky, může být pro vás tento způsob řešení dostačující a vhodný.

Cena řešení se pohybuje do 50 000,- Kč.

Webová prezentace a eshop zvlášť

Druhá varianta je takovou střední cestou pro středně náročného klienta. Pro tento způsob řešení využíváme primárně WordPress pro prezentační část webu, který nám umožňuje lepší designové prezentace stavět a pro e-shop, který dáváme zpravidla na subdoménu ve znění např. eshop.webfusion.cz, volíme technické řešení krabicové.

Velmi dobrou zkušenost máme s řešením od Shoptetu.

Jako ukázku takového e-shopu v naší režii můžete navštívit webové stránky našeho klienta centrum grafických papírů.

Pokud chcete mít v nabídce již větší množství produktů řádově stovky a více, tak volíme nejraději tuto cestu. Shoptet jako platforma eshopu, umožňuje klientovi velmi dobře a jednoduše škálovat. Řešení je díky variantám nachystáno, dalo by se říci all inclusive, pro jakéhokoliv klienta.

Shoptet má skvěle vyřešené veškeré možnosti od importu produktů na srovnávače, přes platební možnosti až po dopravu. Samozřejmostí jsou různé varianty produktů, nejrůznější filtry, marketingové možnosti, slevové kupony apod.

Další výhodou je možnost přímého napojení na účetní systémy a pro zákaznický servis například SMS informační systém o objednávce pro vašeho zákazníka.

Pokud víte již v této fázi hledání řešení, že na svůj byznys budete mít tyto požadavky, tak je to rozhodně vhodnější než zvolit způsob „Vše v jednom.“ Na Shoptetu dnes můžete najít eshopy obřích rozměrů.

Za zmínku určitě stojí například eshop našeho dalšího klienta Světa plodů, který dnes snese nejvyšší parametry s množstvím produktů řádově ve stovkách až tisících.

Následná migrace špatného řešení eshopu pro vás může v budoucnu znamenat další náklady a zbytečné problémy navíc.

Cena řešení do 300 000,-Kč.

Custom řešení

Kolik stojí tvorba eshopu pokud si chcete nechat vše naprogramovat na míru? Tento způsob bude zejména vhodný pro klienta s řadou specifických požadavků od samotného začátku. Takovéto řešení volí obvykle klienti, kteří mají řadu interních systému a základem pro ně je, aby společně vše komunikovalo. Při tvorbě vlastního řešení většinou padají jakékoliv bariéry a je zde téměř vše možné.

V tomto případě jsou investice řádově ve vyšších stovkách tisíců Kč. Je zde potřeba také počítat s daleko větší časovou náročností, jak je tomu v případě High-endových řešeních zvykem. Stejně jak jsme psali v článku Kolik stojí webové stránky? tak i tady lze očekávat tu nejvyšší kvalitu zákaznického servisu.

Cena řešení od 300 000,- Kč

Závěr

Tvorba e-shopu je pouze určitým pomyslným začátkem celého vašeho byznysu. Celá práce tady teprve začíná. Stanovte si své cíle a snažte se jim přiblížit nebo ideálně dosáhnout.

Na trhu plném konkurence, kdy se statisticky uvádí, že jako Česko máme 7 milionů uživatelů na internetu a přes 40 000 e-shopů, se řadíme k velmocím e-commerce. Tedy pokud nemáte zázračný produkt, nebude stačit mít jen vytvořený e-shop. 

Marketing pro případný úspěch e-shopu bude hrát klíčovou roli.

Doporučujeme tedy od samotného začátku nutně počítat také s investicí do marketingu, pokud to myslíte s vašim byznysem vážně. V naší režii to funguje tak, že se na základě segmentu vašeho podnikání provede důkladná analýza a vytvoří se vhodná marketingová strategie pro váš produkt.

Bez marketingové podpory je dnes velmi těžké, ne-li téměř nemožné, prorazit a vybudovat úspěšnou značku. Pro více informací k tomuto tématu můžeme doporučit navštívit náš blogový článek Kolik stojí online marketing.

Předtím, než se pustíte do tvorby e-shopu, si udělejte vlastní základní analýzu.

Zjistěte si maximum informací k vašemu produktu a k vaší konkurenci. Tyto informace vám pomohou na začátek udělat si jasno v základních otázkách. 

V ideálním případě byste měli vědět také o svých silných/slabých stránkách, proč právě váš produkt budou/nebudou zákazníci chtít? Bude marže na vašem produktu dostatečná a jakého obratu budete chtít v ideálním případě dosáhnout, je to reálné?

Právě tyto zjištění je následně dobré konfrontovat s realitou. Na tyto otázky vám bude z části schopen odpovědět právě online marketing pomocí nejrůznějších analýz a vlastních zkušeností.

Velmi doporučujeme vnímat marketing jako nedílnou součást vašeho e-shopu.

Doufáme, že byl tento článek pro vaši orientaci alespoň trochu nápomocný a odnesli jste si z něj pár rad, jak se v této problematice lépe vyznat a orientovat, jak postupovat a přemýšlet při realizaci vašeho nápadu, že tvorba eshopu je naprostý začátek, pro úspěšné fungování potřebujete aby byl váš produkt na očích a v neposlední řadě také náš pohled na věc.

Velmi rádi vám budeme nápomocni našimi službami při tvorbě vašeho nového úspěšného e-shopu. 

Martin Nasswettr

Martin Nasswettr

Martin je společně s Petrem jednatelem webfusion. Má na starost finance a webdesign a dohlíží na konečnou kvalitu webů.