Skip to main content

V tomto článku se vám pokusím přiblížit, jak přemýšlíme nad tvorbou loga a kolik stojí tvorba loga.

Finanční náklady na tvorbu loga se pohybují se pohybuje dost variabilně dle zkušeností grafika, obvykle v hodinové sazbě okolo 500kč-1200kč/ hodina. Dle náročnosti projektu průměrně stojí tvorba loga 3.000kč-20.000kč. Je nutné si uvědomit, že logo pro místního truhláře bude diametrálně odlišené náročnosti než logo např. pro korporát.

Logo obecně bereme jako základní kámen celé firemní prezentace. Od loga se pak odvíjí veškeré další grafické práce ať už jde o tvorbu webových stránek, vizitek, reklamních bannerů, tiskopisů nebo reklamních předmětů.

Vždy se snažíme ke každému klientovi přistupovat maximálně individuálně. Služby pro klienty vybíráme tak, aby pro něj i pro jeho byznys přinášeli maximální užitek. Naše loga se snažíme tvořit vždy s maximální jednoduchostí a názorností s lidským přístupem a prakticky.

Chceme aby byly dobře zapamatovatelná a vždy originální. Zároveň vždy také pracujeme s představami klientů, aby logo vyobrazovalo jejich vize a hodnoty v podnikání.

Nicméně je velký rozdíl mezi tím kolik stojí tvorba loga, kdo a co skutečně potřebuje. 

Jako malý živnostník budete mít zcela jistě jiné nároky než nově vznikající korporát nebo eshop s globálními ambicemi. Pokud tedy vidíme, že jste malá firma nebo živnostník, logo tvoříme tak, aby jste dostaly v prvé řadě jen kvalitní logo a aby jste nemuseli platit za věci okolo (logo manuály a podobně).

Standardně předchází celému procesu tvorby loga úvodní analýza klienta. S klientem provádíme úvodní dialog a zjišťujeme jeho základní požadavky. Tato úvodní analýza nám zpravidla pomůže zjistit v jakém segmentu klient podniká nebo co je předmětem jeho činností, oblíbené barvy, zda chce pouze logotyp nebo logo a jestli už má nějaké konkrétní představy nebo nám dá při tvorbě volnou ruku.

Proces založený na zkušenostech

Provedeme vás našim ověřeným procesem tvorby loga

1

Zadání poptávky

Řekněte nám více o vašem projektu a představě, jak by jste si své nové logo představovali.
2

Vytvoření cenové nabídky

Na základě krátké analýzy vytvoříme cenovou nabídku na zhotovení vašeho nového loga.
3

První návrhy

Na základě průzkumu a vašich představ vytvoříme první návrh loga. Vždy pak doporučíme logo, které by jsme volili my.
4

Zpětná vazba

Budeme čekat na vaši zpětnou vazbu, jak jste s návrhy spokojeni, případně co by jste upravili nebo změnili.
5

Zdrojové soubory

Po finálních revizích připravíme zdrojové soubory, které budou sloužit pro grafiky a tiskaře.
6

Použití

Své nové logo ihned můžete nasadit na web nebo tvořit reklamní předměty.

Jak vypadá tvorba loga

Logo může být složeno několika způsoby. Každá firma pro své účely využívá trochu jiné řešení, a proto je lepší pro vaši představu vysvětlit pár pojmů, se kterými se můžete setkat.

Logo se dá rozdělit na několik částí a někdy může obsahovat mimo typografickou část a piktogram třeba i claim. Při tvorbě loga se nejčastěji můžete setkat s těmito pojmy, a proto jsme si připravili těchto pár pojmů k vysvětlení.

Typografická část loga

Je originálně zpracovaný textový název společnosti. Tento způsob využívají některé tyto společnosti a instituce jako např. Google, Coca-Cola, Sony, IKEA, J&T, Zentiva.

Piktogram 

Do této kategorie lze zařadit společnosti, které používají při své komunikaci jako hlavní vizuální prvek grafickou/obrázkovou část loga. Tento způsob využívají společnosti jako například NIKE, Shell, Playboy, Apple.

Kombinovaný

Piktogram se stává samostatně zástupným symbolem i za textovou část. Tento způsob zpracování využívají společnosti jako např. Jaguar, Pepsi, Microsoft, Twitter.

 Claim

je obvykle slogan nebo stručný popis vystihující činnosti společnosti (např. finanční poradenství, realitní kancelář, investiční společnost apod.).

Kolik stojí tvorba tvorba loga a jednotlivé cenové hladiny

Na začátek by bylo asi vhodné nějak kategorizovat řešení, které jsou u nás nejvíce poptávané. Budete si tak schopni lépe udělat představu o tom, co pro vás bude vhodné a co by pro vás mohlo být nadbytečné.

Nejčastěji nás oslovují tři skupiny klientů, díky kterým se vám pokusím přiblížit přibližné potřeby každé z nich a vyčíslit tak přibližnou cenu za tvorbu loga na základě jejich potřeb.

Kolik stojí tvorba loga

Základ

Do 10 000, – Kč

Střed

Do 20 000,- Kč

High-end

nad 20 000,- Kč

Logo základ

První skupina je poměrně početnou skupinou, pro kterou tvoříme loga asi nejčastěji. Základní loga se pohybují od 3 000,- Kč až do 10 000,- Kč

Na prvním místě je zde zejména funkčnost a použitelnost loga. Klient obvykle nepotřebuje zpracovanou firemní identitu a logo zde hraje hlavní roli zejména pro webovou prezentaci.

Firemní identitu lze dodělat i kdykoliv v průběhu a z pohledu finanční náročnosti pro nově vznikající byznys je to obvykle ta nejlepší varianta.

Standardně od nás dostane klient tři návrhy loga, ze kterých si vybere to, které se mu líbí nejvíce, a které se pak následně upravuje do finální podoby. Nicméně logo je následně samozřejmě použitelné kdykoliv i pro další potřeby navazující na firemní identitu.

Do této skupiny lze zařadit spíše menší klienty jako jsou začínající projekty, živnostníci a řemeslníci, kteří fungují spíše na poli lokálního byznysu a nemají pro fungování jejich byznysu větší nároky na komunikaci se svými klienty.

Logo střed

Druhá skupina je také poměrně početnou a zde už je obvykle logo využíváno mimo webové stránky i pro další účely a potřeby firemní identity jako jsou například vizitky, případně hlavičkový papír, podpisy do mailu apod.

Střední loga se pohybují od 10 000 Kč až po 20 000 Kč. Logo od nás klient dostane zpracované včetně vizuálů požadovaných materiálů.

Je to opravdu taková zlatá střední cesta, kdy může klient začít stavět svůj byznys poměrně na silných základech.

Tuto variantu obvykle volí klienti jako jsou například realitní kanceláře, advokátní a notářské kanceláře a jim podobné, kdy je potřeba mít pro komunikaci s klienty již jasně nastavenou určitou komunikační strategii.

Logo high-end

Třetí skupina je tou nejméně početnou a zde už se k tvorbě loga přistupuje poměrně „vědecky“. Od rozsáhlých vstupních analýz klienta, konkurence, trhu až po nastavení komunikační strategie to vše na základě průzkumů a jasných dat.

Cena loga se v high-end skupině pohybuje od 20 000 Kč nahoru.

Službu v takovém rozsahu využívají zejména klienti, kteří naprosto přesně ví co od svého byznysu chtějí a kam směřují. Může se jednat například o eshopy s globálními ambicemi nebo nadnárodní společnosti, korporace.

Tito klienti nicméně již mají vyčleněné nemalé finanční budgety pro tyto služby a berou je jako nedílnou součást jejich marketingové strategie.

Tvorba loga v naší režii tedy bude záležet vždy zejména na vašich preferencích. Určitě je vždy vhodné mít alespoň hrubou představu o tom, jak chcete, aby vaše logo vypadalo. Začít můžete od vašich oblíbených barev. Určitě pomůže mít i seznam společností jejichž loga se vám líbí.

Dobré je také analyzovat leadery vašeho oboru kterými se můžete také inspirovat. Pokud v tom ovšem nebudete mít jasno, tak se nic neděje. Od toho jsme tu my a velmi rádi vám pomůžeme s realizací vašeho záměru.

Závěr

Ve srovnání například s čistě grafickým studiem jsme schopni klientovi díky našim zkušenostem s tvorbou webových stránek i online marketingem doporučit vše, co pro něj bude v rámci jeho firemní prezentace důležité.

Máme za sebou realizaci řady projektů z různých segmentů podnikání. Netvoříme pouze pěknou grafiku, ale především fungující byznys. Na základě našich zkušeností z různých oblastí podnikání, vždy skládáme služby smysluplně tak, aby klient dosáhl efektivně svých cílů. Pokud u nás klient poptává primárně tvorbu webových stránek pro nově vznikající projekt, je zpravidla cena za tvorbu loga součástí konečné cenové nabídky.

Tím, že pokrýváme oblasti jako tvorba webových stránek, online marketing, grafické služby a vývoj aplikací, u nás každý klient vyřeší všechny své digitální potřeby. Jsme rádi, že díky našemu skvělému týmu vám můžeme nabídnout celou škálu služeb pod jednou střechou na nejvyšší úrovni.

Tvorbou loga ovšem celý příběh začíná, a proto je vhodné dát si záležet. V budoucnu by změna loga v případě, když už je vaše značka v povědomí, mohla přinést zbytečné komplikace.

Martin Nasswettr

Martin je společně s Petrem jednatelem webfusion. Má na starost finance a webdesign a dohlíží na konečnou kvalitu webů.