Skip to main content

Tvorba webových stránek webfusion je výsledkem dlouholeté práce a optimalizací. Jsem člověk, který má rád upřímnost a upřímně chci psát i tento blog. Občas se mi stává, že klienti se mě zeptají, proč máme takové ceny , vždyť tvorba webových stránek není tak náročná činnost ne? Na takovou otázku mám většinou stejnou odpověď, kterou chci popsat i v tomto článku.

Proč máme takto nastavené ceny?

Cenově bych Webusion zařadil do střední třídy. Neděláme weby milióny ale ani za pár tisícovek. Náš klasický zákazník je obvykle nějaká malá, střední nebo velká firma, start-up nebo úspěšný živnostníci. Právě v tomto cenovém segmentu jsme schopni klientovi byznys opravdu zajímavě posunout vpřed pomocí posledních technologií ve webových stránkách a online marketingu.

Tvorba webových stránek je v ČR hodně v plenkách

Klasická IT firma, která dělá webové stránky v cenové třídě 10 000 – 30 000 Kč zajímá jen jedno – peníze. Vůbec nechtějí řešit Váš byznys, Váš posun nebo vizi do budoucna, tak aby celý projekt měl smysl. Zajímá je jen, jaký chcete text, barvy a kde co má asi být, pokud budete chtít něco změnit, zaplatíte poplatky za revizi. Rychle zhotovit zakázku a hned na další.

Lowcost tvorba webových stránek

Nedávno jsem měl zakázku na klasický prezentační web s pár specifickými požadavky na funkce. Cenová nabídka na tento web vyšla na 49 000,- Kč. Klient na druhé schůzce ale chtěl výraznou slevu. Argumentoval tím, že na portálu Já udělám, dostal cenovou nabídku na tento projekt za 19 000,- Kč. Já udělám vychází z konceptu Fiverr, což je portál který sdružuje malé poskytovatele služeb z různých oblastí (většinou IT). Na těchto portálech se hraje jen na jedno – kdo to udělá nejlevnější, ten vyhraje. V praxi to většinou funguje, že pošlete přesné zadání práce a během pár dnů Vám přijde výsledek. Občas máte bezplatnou revizi na menší změny.

Po vysvětlení, jak děláme byznys my a jak ho dělají lidé z těchto portálu, klient souhlasil, že tvorbu webu nechá na nás.

Neříkám, že tento způsob spolupráce je špatný ale pro klasickou firmu, která potřebuje navrhnout celkový koncept stránek, ujasnit si vizi do budoucna a toto celé zakomponovat do webu, tak portál typu Fiverr je velmi špatná volba. Tyto portály jsou dobré pouze pokud potřebujete udělat nějaké mikro práce, např. tvorba grafiky nebo nějaké lehké programovací práce. Na větší projekty, kde je třeba intenzivní komunikace s klientem a organizace týmu, tak jsou tyto služby velmi nevhodné.

Petr Sanetrník

Petr má ve Webfusion na starost organizaci jako je nastavování procesů, vedení porad nebo určování strategických cílů do budoucna.