Skip to main content

Snažíte se vytvořit smysluplný návrh webu? Jste ve fázi, kdy si chcete nechat vytvořit web pro Váš již fungující byznys a nebo začínáte od nuly? Co by měl vše obsahovat takový návrh webu a na co byste neměli zapomenout? Na začátku veškerého snažení, by měl být nějaký plán. Tento plán snáze vypracujete, budete-li vědět, za jakým účelem budete web tvořit.

Položte si nejprve tyto otázky:

1) Pro koho se bude web tvořit? Je to firma, organizace nebo jednotlivec?

Tato otázka je ve své podstatě velmi jednoduchá. Pro každou situaci je třeba volit trochu jiné řešení. Co bude většinou společné, bude nutnost vytvoření určité identity. To jak Vás uživatelé snadno a okamžitě identifikují. Bude nás tedy nejprve zajímat vytvoření – loga, brandu, prezentačních materiálů a všeho dalšího co k tomu patří.

Další krok se bude již trochu lišit kdy bysme se měli zaměřit na důležitost aspektů daného webu. Při návrhu webu pro firmu, která potřebuje prodat své služby, budeme muset přemýšlet jinak než například u webu pro neziskovou organizaci. Pro firmu nabízející služby musíme vytvořit funkční model, na základě kterého bude schopna své služby nabízet. Pro neziskovou organizaci budeme spíše více hledět na design a na jasnost prezentovaných informací.

2) K čemu má prioritně web sloužit? Příliv nových zákazníků nebo má mít pouze informační hodnotu?

Tato otázka velmi souvisí s otázkou první. V případě, že budeme nabízet naše služby potřebujeme na webu zajistit traffic(návštěvnost). Bez trafficu prodejní web rozhodně fungovat nebude a naopak web s pouze čistě informační hodnotou hravě. Potřebujeme tedy promyslet, jak toho vlastně dosáhneme.

Máme již vybudovaný kanál, kterým můžeme náš byznys šířit? Pod tím si lze představit např. influencery již fungující na sociálních sítích nebo musíme budovat vše od nuly? Pokud začínáme od nuly, tak bude rozhodně dobré se zamyslet nad budováním SEO webu, které zajistí organickou návštěvnost. Další vhodný způsob jak dostat lidi na web bude placenou reklamou. Jaké kanály k tomu použiji a na co se při placené inzerci zaměřím?

Pokud v tomto nebudete mít jasno, tak raději ani nepokračujte. Zde se totiž rozhodne, jestli budete mít jen hezky vypadající web nebo hezky vypadající funkční web.

3) Chcete být schopni web ovládat samostatně? Vkládat aktuality, přidávat produkty atd.

Pokud chcete obsluhovat web samostatně, bude dobré volit řešení na již fungujících redakčních systémech se širokou uživatelskou/vývojářskou základnou než nechávat programovat nové vlastní řešení. Vhodný návrh webu musí zohledňovat všechny výše zmíněné témata. Rozmyslete si tedy dobře co od svého webu očekáváte a jak toho docílíte. Takto pro Vás bude mnohem jednodušší vytvořit odpovídající návrh webu.

Cílem tohoto článku nemá být návod, jak vytvořit přesný návrh webu, ale spíše chceme ukázat jak přemýšlet při jeho tvorbě. Vytvořit funkční prodejní web generující konverze dá pěkně zabrat obzvláště někomu, kdo je v online prostředí nováčkem. Témata, kterých jsme se zde dotkli, jsou opravdu pouze základ pro lepší představu jak uvažovat. V případě, že potřebujete s návrhem webu pomoci, nás neváhejte kontaktovat. Rádi se s Vámi podělíme o naše zkušenosti a společně vytvoříme smysluplný koncept.

Petr Sanetrník

Petr má ve Webfusion na starost organizaci jako je nastavování procesů, vedení porad nebo určování strategických cílů do budoucna.