Skip to main content

Návštěvnost je jedna z klíčových metrik, která ukazuje úspěšnost webové stránky a odráží pověst Vaší firmy ve světě internetu. Otázku „Jak zvýšit návštěvnost webové stránky“ si pokládá téměř každý, kdo pochopí důležitost a podstatu kvalitního webu ve světě podnikání. Návštěvnost jde budovat i bez jakývkoliv investic. Stačí, když se budete zaměřovat na klíčové metody internetového marketingu a správně je používat.

Jak zvýšit návštěvnost webové stránky?

Všechny marketingové prostředky, které můžeme nějakým způsobem využít k propagaci našeho webu, zvyšují návštěvnost. Pamatujte si, že traffic (návštěvnost webu) se nebere jen tak odnikud. Lidi vždy na web přijdou na základě doporučení nebo z odkazu jako je vyhledávač, sociální sítě nebo banner. Je jen na Vás, kolik takových marketingových kanálů si vybudujete. Dnešní doba nahrává tomu, že marketing jde dělat nízkonákladově ale zároveň velmi kvalitně. Jaké to jsou nástroje a jak zvýšit návštěvnost webové stránky?

Facebook

Facebook má zásadní vliv na Vaše podnikání. Je to marketingový kanál, který nabízí dlouhodobé budování základny fanoušků, s kterými můžete být ve velmi blízkém kontaktu. Mnoho firem, jak rychle začne s Facebookem, tak i skončí – vytvoří profil, odkaz umístí na svůj web a konec. Firemní fan page tak zůstane s 10 fanoušky, které tam Franta získal z přímého pozvání svých kamarádů. Fan page je od toho, aby jste na své fanoušky neustále chrlil nějaké novinky. Nejlépe, aby jste sdíleli, jak děláte svůj byznys, co denně řešíte atd…  Lidi chtějí znát Váš příběh.

Představte si že na své FB fan page máte např. 500 fanoušků a zabýváte se třeba prodejem oken. Pravidelně postujete nové příspěvky a staráte se o web. Jakmile jeden z Vašich fanoušku bude řešit otázku nových oken, kam si myslíte, že půjde? Jasně, že půjde za Vámi, když už mu tam 3 měsíce pravidelně posíláte novinky ohledně oken.

SEO optimalizace

Dnes, pokud máte jakýkoliv problém, tak to snadno zadáte do Googlu a najdete nejvhodnější řešení. Proto je velmi důležité si budovat přední pozice ve vyhledávačích nebo také budovat si svoji SEO pozici. O tom, jak je důležitá SEO optimalizace jsme psali v minulém článku Budování SEO optimalizace webové stránky.

PR – public relations

V každém oboru jsou určité magazíny nebo portály, které pravidelně píšou o novinkách v daném oboru. Co kdyby jste tam protlačili článek o své firmě? Pokud na Váš web budou odkazovat velké portály, tak tím dost zlepšíte SEO pozici a zároveň lidé, kteří internetový portál čtou, půjdou na Váš web.

Placená reklama

Takhle problém s návštěvností řeší 90% lidí – zaplatí si reklamu. Obecně placená reklama není špatná, když má smysl a dlouhodobé využití pro business zákazníka. Pokud ale někdo zaplatí reklamu a vlastně ani neví na co pořádně klikal a jak využít plného potenciálu reklamy, tak to jsou vyhozené peníze. Viděl jsem klienta, který si platil Adwords za 3 000,- měsíčně, stoupla mu sice návštěvnost ale na webu už neměl žádné prostředky k tomu, aby si zákazníka dlouhodobě zachytil. Jako např. e-mailový kontakt nebo FB like. Chtěl ho jen přivést na web a přimět ho k nákupu. Pokud by ale s návštěvníkem pracoval dál, pomocí e-mailu, facebooku nebo remarketingu, potenciál placené reklamy je daleko vyšší.

Petr Sanetrník

Petr má ve Webfusion na starost organizaci jako je nastavování procesů, vedení porad nebo určování strategických cílů do budoucna.