Skip to main content

Centrální vysavače Olomoucko byl další z naších klientů, který nás oslovil s požadavkem na redesign webu. Firma je na trhu již přes 20 let a tak původní webové stránky již neodpovídali dnešním požadavkům. Celková doba zhotovení zakázky byla 4 týdny.

Původní webové stránky nebyly již nějakou dobu aktuální a to jak z pohledu designu, tak včetně prezentovaných informací. U starších webů je velmi časté, že klient není schopen úplně dobře v rámci administrace webu např. upravovat či mazat příspěvky nebo stránky, pokud nemá určité znalosti html. Často se setkáváme s tím, že na tyto relativně jednoduché úkony na starých systémech potřebuje pomoc webmastera. Na našem systému již pro klienta nebude žádný problém editovat cokoliv a kdykoliv dle vlastní potřeby.

Klient měl již zpracované logo, které tvořilo odrazový můstek pro naši práci. První problém ovšem byl, že nám nebylo poskytnuto v transparentní podobě. V dodané podobě jsme ho měli k dispozici pouze na modrém podkladu. Logo bylo tedy potřeba překreslili a přetvořit pro naše potřeby prezentace. Barevnost loga měla být dle požadavku klienta zachována a tak je dominantní barvou celého webu oranžová.

Cíl – zjednodušit, zpřehlednit…

Původní web působil při příchodu velmi chaoticky. Na homepage webu bylo velké množství informací, které byly v jednom souvislém textovém bloku, což působilo velmi nepřehledně. Tento problém se prolínal celým webem a byl vidět na všech podstránkách. Hlavním cílem bylo tedy prezentaci aktualizovat, zjednodušit a zpracovat ji poutavěji.

Při redesignu je obecně fajn, že je obvykle z čeho vycházet. Alespoň co se týká obsahu informací na webu. Informace, které jsme díky původnímu webu tedy měly k dispozici, jsme zpracovali k obrazu svému a doplnili o tématické obrázky. A protože má web sloužit zejména ke snadnému získání informací o nabízených službách firmy, jsme také vytvořili jednoduchý poptávkový formulář s možností přiložení dokumentace, která je důležitá pro vypracování relevantní cenové nabídky.

Jak bylo již psáno v několika našich blogových postech dříve, tak i zde to platí, že vzhled a řešení webových stránek, má čím dál tím větší vliv na rozhodování zákazníků. Tvorba webu je vždy začátkem na cestě úspěšného (online) podnikatele. Proto i zde je stále na čem pracovat ať už jde o další optimalizace webu nebo aktivní online marketing.Nicméně kvalitní web je základem, na kterém se dá dále stavět.

Petr Sanetrník

Petr má ve Webfusion na starost organizaci jako je nastavování procesů, vedení porad nebo určování strategických cílů do budoucna.