Centrální vysavače Olomoucko byl další z naších klientů, který nás oslovil s požadavkem na redesign webu. Firma je na trhu již přes 20 let a tak původní webové stránky již neodpovídali dnešním požadavkům. Celková doba zhotovení zakázky byla 4 týdny.
Původní webové stránky nebyly již nějakou dobu aktuální a to jak z pohledu designu, tak včetně prezentovaných informací. U starších webů je velmi časté, že klient není schopen úplně dobře v rámci administrace webu např. upravovat či mazat příspěvky nebo stránky, pokud nemá určité znalosti html. Často se setkáváme s tím, že na tyto relativně jednoduché úkony na starých systémech potřebuje pomoc webmastera. Na našem systému již pro klienta nebude žádný problém editovat cokoliv a kdykoliv dle vlastní potřeby.
Klient měl již zpracované logo, které tvořilo odrazový můstek pro naši práci. První problém ovšem byl, že nám nebylo poskytnuto v transparentní podobě. V dodané podobě jsme ho měli k dispozici pouze na modrém podkladu. Logo bylo tedy potřeba překreslili a přetvořit pro naše potřeby prezentace. Barevnost loga měla být dle požadavku klienta zachována a tak je dominantní barvou celého webu oranžová.
Cíl – zjednodušit, zpřehlednit…
Původní web působil při příchodu velmi chaoticky. Na homepage webu bylo velké množství informací, které byly v jednom souvislém textovém bloku, což působilo velmi nepřehledně. Tento problém se prolínal celým webem a byl vidět na všech podstránkách. Hlavním cílem bylo tedy prezentaci aktualizovat, zjednodušit a zpracovat ji poutavěji.
Při redesignu je obecně fajn, že je obvykle z čeho vycházet. Alespoň co se týká obsahu informací na webu. Informace, které jsme díky původnímu webu tedy měly k dispozici, jsme zpracovali k obrazu svému a doplnili o tématické obrázky. A protože má web sloužit zejména ke snadnému získání informací o nabízených službách firmy, jsme také vytvořili jednoduchý poptávkový formulář s možností přiložení dokumentace, která je důležitá pro vypracování relevantní cenové nabídky.
Jak bylo již psáno v několika našich blogových postech dříve, tak i zde to platí, že vzhled a řešení webových stránek, má čím dál tím větší vliv na rozhodování zákazníků. Tvorba webu je vždy začátkem na cestě úspěšného (online) podnikatele. Proto i zde je stále na čem pracovat ať už jde o další optimalizace webu nebo aktivní online marketing.Nicméně kvalitní web je základem, na kterém se dá dále stavět.